Social media na ten moment są jednym z najbardziej rozwijających się serwisów w świecie wirtualnym. To właśnie dzięki nim możemy stworzyć indywidualne konto, na którym może być zamieszczane zdjęcie wraz z opisem. Oprócz tego możemy publikować treści w formie która nam najbardziej odpowiada m.in. : tekstowej, multimedialnej, czy też prowadzić relację na żywo. Możemy również wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami – zapraszając do komentowania, zadając konkretne pytania lub po prostu wejść w dyskusję na dany temat. Takie działania dają możliwość poznać czyjąś opinię, dzięki czemu będziemy wiedzieć jak stworzyć kolejne posty, żeby trafiły do jeszcze większej liczby odbiorców.
Dlaczego warto prowadzić social media?
- Dlatego, że część potencjalnych klientów już tu jest. Wyjątkiem mogą okazać się osoby starsze, chociaż obecnie nawet niewielka część z nich również powoli zaczęła działać aktywnie w Internecie. Jeżeli zależy Ci na dotarciu do konkretnej grupy docelowej możesz skorzystać z płatnych promocji, lub sam stworzyć dobrą reklamę.
- Możesz budować swój wizerunek lub wzmocnić rolę marki. Dzięki nieograniczonym możliwościom jesteś w stanie dotrzeć do ogromnej ilości osób.
- Możesz również budować zasięg w sieci. Korzystając z różnorodnych platform skupiając się na wstawionej treści Twoje posty będą trafiały do naprawdę sporej ilości osób. Pamiętaj jednak o tym, żeby treść którą masz przed oczami była atrakcyjna bezpośrednio dla Ciebie, bo jeśli jest taka dla Ciebie, to pomyśl dla ilu osób może być również atrakcyjna.
- Daje Ci to możliwość rozwijania sprzedaży. Dzięki budowaniu zaangażowania w social media automatycznie wzrasta zainteresowanie odbiorców tym co masz do zaoferowania.
Jak zwiększyć zasięgi w social media?
- Musisz dbać o treści które zamieszczasz.
Niektórzy zapominają o tym jak ważne jest dbanie o zamieszczane treści. Zacznijmy od tego, że treści te powinny być zgodne z prawdą. Nikt z nas przecież nie lubi rozczarowań, prawda? W postach powinny być zawarte elementy, które w jakiś sposób zaciekawią odbiorcę. Wstawiając jeden post, możesz z nutką tajemniczości zdradzić, co znajdzie się w kolejnym. - Zapomnij o monotonii.
Czy chciałbyś co drugi dzień czytać posty, które praktycznie niczym się od siebie nie różnią? Zacznij eksperymentować z rodzajami wstawianych treści, bo przecież nie zawsze musi być to jeden zwykły nudny tekst. Zacznij wstawiać oryginalne zdjęcia, albo może jakiś krótki filmik dla większego zaciekawienia? - Interakcja jest ważna.
Im jest większa tym lepsza. Powinieneś na bieżąco mieć kontakt ze swoimi odbiorcami, odpowiadać na ich komentarze, czy nurtujące pytania. Pamiętaj jednak o tym, że czasem mogą pojawić się również te negatywne komentarze, na które też musisz zwracać uwagę. - Promuj się, ale nie reklamuj cały czas.
Powinieneś pozwolić na udostępnianie swoich treści dalej, aby mogły cieszyć się większym zasięgiem. Pamiętaj jednak o tym, aby utrzymać balans pomiędzy treściami czysto reklamowymi, a tymi które dla odbiorców będą zdecydowanie bardziej przydatne. - Musisz odpowiednio dysponować czasem.
Tak jak w każdym przypadku – tak i w tym, liczy się ilość, a nie jakość. Szanuj swój czas i wykorzystaj go na dopracowanie treści które chcesz zamieszczać. Te bardziej przemyślane i sprecyzowane będą bardziej doceniane.
Dlaczego korzystamy z social mediów?
Rozwój sieci rośnie z każdym dniem, a na ten moment większość z nas nie wyobraża sobie życia bez social mediów. Stały się one częścią nas i naszego życia, dlaczego więc tak często z nich korzystamy?
- Chcemy być na bieżąco z tym co robią m.in nasi znajomi, nasza konkurencja, czy też inwestorzy.
- Szukamy inspiracji do własnych działań.
- Chcemy nawiązywać kontakty, reklamować się i promować.
- Dzielimy się naszymi opiniami i chcemy poznawać opinie innych.
- Dzielimy się również zdjęciami, filmami i innymi treściami.
- Tworzymy swoją grupę odbiorców.
- Nawiązujemy nowe kontakty i znajomości.
- Poszukujemy konkretnych produktów.
Kiedy chcesz otworzyć firmę, lub własną działalność prowadzenie social mediów powinno być w tym przypadku niezbędne. Stwórz profil ze swoimi usługami lub produktami, ale pamiętaj – stworzenie takiego profilu to nie wszystko. Samo założenie profilu zajmuje kilka sekund, ale wcześniej powinieneś dobrać odpowiednią strategię. Wstawiane treści powinny być angażujące dla osób do których dotrą i wzbudzą zainteresowanie. Musisz stworzyć własne cele, które są możliwe do osiągnięcia. Warto też rozeznać się i zainspirować działaniami podobnych firm, które wydają się być u nich naprawdę skuteczne. Nie chodzi o to, żeby podkradać pomysły, ale o to, żeby zaczerpnąć inspiracji na swoje działania. Social media są głównie oparte na dialogu, a strategia nie powinna się opierać tylko i wyłącznie na zdobywaniu polubień czy reklamą produktów i usług. Zapamiętaj, że szczerą i solidną podstawą będzie zbudowana społeczność, bo to dzięki niej płatne reklamy mają dużo większą szansę na powodzenie!
DLACZEGO WIĘC JEST TO TAKIE WAŻNE?
Kiedy wdrożysz się w świat social mediów świadomie i zaczniesz budować własną społeczność masz naprawdę duże szanse zaistnieć. Oczywiście należy pamiętać o podstawach. Dzięki social media masz zagwarantowany szybki i efektywny przepływ informacji. Możesz zbudować swój własny wizerunek, będziesz miał na bieżąco kontakt z odbiorcami i będziesz miał dużo większą możliwość na rozwój. Możesz również stać się inspiracją dla swoich odbiorców.